Batterijparken op de netkaart
Re: Batterijparken op de netkaart
Nou moe, geef ik de informatie op een presenteerblaadje is het weer niet goed. Maar ik wil best de actualiteit bij houden en de bijbehorende informatie opsnorren zodat de netkaartcrew dat niet hoeft te doen. Ik volg het nieuws wat betreft duurzame energie dagelijks dus is dat voor mij nauwelijks werk.
Dat is niet voor de batterij hoor, dat is de 110/20 kv uitbreiding van Liander. De batterij is elders op het terrein gepland https://www.liander.nl/regio's/friesland/burgumds23man schreefCOLON ↑28 Feb 2024 14:48Ik ben er verbaasd over dat er geen enkele reactie op mijn post komt, Bparken worden een essentieel onderdeel in onze energievoorziening en behoren gewoon onderdeel te zijn van de netkaart.
Ondertussen bij de Bergumcentrale:
Knipsel.PNG
De voorbereidende werkzaamheden zijn al begonnen.
Dan zijn ze de plannen aan het wijzigen, de originele vergunningsaanvraag is een Bpark naast de toegangsweg voor het hek inclusief geluidswal.
Je leest de tekeningen dan toch niet goed of in ieder geval wat je hier post klopt niet met wat je er bij schrijft.
In deze post omcirkel je een gebied waarvan je aangeeft dat daar batterijen komen. Dat gaat om gebied B in deze weergave. Zoals NLSA schrijft de nieuwe 20kV-uitbreiding. De voorgestelde batterij is op dezelfde tekening opgenomen in gebied F1, waarover besloten wordt in 2024.
Overigens ben ik benieuwd waarom die schakeltuin voor het batterijpark (F2) precies ingetekend staat onder de hoogspanningskoppeling van de centrale. Lijkt me dat de invoeding dan langs die aansluiting plaatsvindt. Burgum is ook een blackstartfaciliteit. Misschien heeft dat er mee te maken. Dat zou wel betekenen dat dit park op 220kV zou komen te hangen in plaats van middenspanning.
Laatst gewijzigd door 1 op PJK, in totaal 2 keer gewijzigd.
Ging niet eens om een tekening maar om de letterlijke omschrijving in een eerdere vergunningsaanvraag. Kan de link niet zo 1 2 3 terug vinden. En ja, links naast de toegangsweg is een ruim begrip.
Edit: zie net dat ze het over een 100MW batterij hebben, in de eerdere vergunningsaanvraag ging het over 30 MW
Edit: zie net dat ze het over een 100MW batterij hebben, in de eerdere vergunningsaanvraag ging het over 30 MW
Herstel in deze, Burgum is geen blackstartfaciliteit meer, daar is Magnum Eemshaven enige jaren geleden voor in de plaats gekomenPJK schreefCOLON ↑02 Mrt 2024 21:42Overigens ben ik benieuwd waarom die schakeltuin voor het batterijpark (F2) precies ingetekend staat onder de hoogspanningskoppeling van de centrale. Lijkt me dat de invoeding dan langs die aansluiting plaatsvindt. Burgum is ook een blackstartfaciliteit. Misschien heeft dat er mee te maken. Dat zou wel betekenen dat dit park op 220kV zou komen te hangen in plaats van middenspanning.