Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Bericht door Hans » 08 nov 2015 19:00

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Bericht door Hans » 10 nov 2015 10:01

Afbeelding
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Bericht door ElektroThriller » 10 nov 2015 11:42

Recent nog heb ik een bijdrage met foto's van station Pampus in Almere geplaatst. Geen hond is daarin kennelijk geïnteresseerd. Ik maak schijfruimte vrij door deze bijdrage te schrappen. Dat ga ik denk ik maar doen.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Bericht door Ot » 10 nov 2015 17:38

wat is dit voor een rare reden ET.
Als er niemand reageert is het nog niet meteen dat het niemand boeit hoor. als dat zo zou moeten zijn kunnen we wel met de hele mainsite stoppen want daar kan je ook niet reageren op wat er op de pagina's staat.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
power cut
50 kV
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 jun 2015 21:48
Dichtstbijzijnde trafo: Middelharnis

Re: Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Bericht door power cut » 11 nov 2015 23:34

En naast het aantal reacties kun je toch ook zien hoe vaak het draadje ingezien is. Als ik even naar mijzelf kijk, dan plaats ik erg weinig reacties, maar ik probeer wel alle nieuwe posts te lezen.

@ET, Ik ben blij dat je wetransfer link nog actief was. Die foto's horen wat mij betreft hier zeker thuis.

@Hans, kunnen de leden iets bijdragen om extra vermogen te installeren. Of moet er eerst een nieuwe KCD uitgegeven worden.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Bericht door Hans » 12 nov 2015 10:56

power cut schreef:@Hans, kunnen de leden iets bijdragen om extra vermogen te installeren. Of moet er eerst een nieuwe KCD uitgegeven worden.
Dank voor het meedenken, maar er is een oplossing ophanden.

Onze huidige webhost laat het toe om maximaal 5 GB in te voeden terwijl het koppelnet tussen de servers en het internet is gelimiteerd op een load van 20 GB per 30 intradays, hoewel er wel een FUP geldt voor overbelasting (hetgeen structureel de situatie is sinds februari 2014). Dat is een netstrategische nachtmerrie voor het netbeheer.
De host biedt echter geen realistische mogelijkheden om boven 5 GB uit te komen in het huidig wettelijk kader a.k.a. het hostingpakket.

Maar er blijken ook webhosts te zijn die geen limiet op invoeding (sitegrootte) of op de load hanteren, nota bene tegen dezelfde tarieven. We zijn dus van plan om van webhost te gaan wisselen, ook met het oog op de langere termijn. Daarmee is het congestiemanagement en het loadflowprobleem tegelijk op te lossen.

Enig probleem is dat zoiets niet in een half minuutje gedaan is, en ook het netbeheer heeft het druk. Op 20 november hopen we eerst de nieuwe netkaart uit te brengen (dat wordt echt hoog tijd) en daarna hebben we nog krap een maand voordat de kerst invalt. De raming is om ergens in die weken over te stappen, waarna het congestiemanagement kan komen te vervallen. Nog even doorbijten dus, maar er is zicht op een structurele oplossing.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Bericht door Hans » 22 nov 2015 17:29

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Bericht door Hans » 05 dec 2015 13:27

Inmiddels is 03 december verstreken, dat wil zeggen dat we nu kunnen verhuizen zonder het risico op het verlies van de concessie omdat de zes weken vlak voor de automatische verlenging nu voorbij zijn. Die dertig euro die reeds voor het jaar 2016 betaald zijn bij de huidige host boeken we gewoon af. Het is veel belangrijker dat we gewoon de domeinnaam, alle berichten en alle bijlagen behouden met zo min mogelijk downtime.

Verhuizen doe je niet even in een verloren half uurtje. Ik heb er in de tweede helft van aankomende week aanzienlijk wat tijd voor ingeruimd en ga een en ander met ingang van deze dagen in werking zetten. Wat kan men dan verwachten?

Het congestiemanagement blijft nog enkele dagen van toepassing.
Nadat de verhuizing geslaagd is zullen we de beperkingen opheffen en kan men (eindelijk) weer als vanouds knallen met de bijlagen, foto's, PDF's en KML-bestanden.

Spanningsloosheid gedurende enkele dagen
In de tweede helft van volgende week zal het forum enkele dagen spanningsloos worden gemaakt, om geen berichten te verliezen tijdens de overgang.

Enige onzekerheid
Ik hou een slag om de arm. Als er onvoorziene omstandigheden zijn (technisch, organisatorisch of agendatechnisch), dan zal de hele operatie mogelijk iets worden uitgesteld.

Zodra er meer bekend is volgt een officiële kennisgeving aan de markt. Er wordt nog gekeken of we een tijdelijke noodomleiding voor dit deelnet kunnen aanleggen in de vorm van een soort shoutboxje die op een verborgen pagina van de mainsite staat en die gedurende enkele dagen als quick and dirty communicatiekanaal kan dienen.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Bericht door ElektroThriller » 05 dec 2015 14:09

1. Geef me een IBAN en die @30 is geregeld.

2. Voortgangsrapportage. Van alle forumleden is i.v.m. notificaties een mailadres bekend. Misschien is net als een groep bij het whatsappen een mailgroep te maken via welke iedereen weet hoe de stand van zaken is. Ik ben overigens via whatsapp bereikbaar.

Vriendelijke groet van lid nummer 13 uit Almere.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Marktrestrictie: congestiemanagement op grote bijlagen

Bericht door BaDu » 05 dec 2015 14:23

Whoei nais!!
Een paar dagen zonder forum... dat wordt even wennen, maar het geeft me wel wat meer tijd om de handleidingen van de netkaart af te maken.

ow... en de scripts bij te werken
ow... en de netkaart te implementeren op de nieuwe site
ow... en de database netkaart te stressen
ow... en de netkaart van FR eens af te maken
ow... en een scriptje te maken om de masten te destilleren uit de lijnen van belgië
en..
en...
en....

Er nog genoeg te doen.
KML-generator generator

Plaats reactie