[opgelost] Correcte naam van enkele trafostations

If you have a pylon. If no one else can help. And if you can't find it.
Vraag ons om je te helpen de plek, mast of lijn te identificeren als je alleen maar een foto hebt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

[opgelost] Correcte naam van enkele trafostations

Bericht door Hans » 23 mei 2018 12:16

De mailbox blijft een mooi ding. Af en toe lopen er aparte dingen binnen.
Deze is voor ons als netcartografen en in sommige gevallen (ET, Johan, Frank, Hendrik) voor mensen met veel kennis van nethistorie waarschijnlijk wel te doen en soms zelfs een eitje, maar we moeten wel zorgen dat we het ook echt correct hebben. Een korte maar leuke uitdaging?

Betrekking: Vraag
Ingegeven onderwerp: Namen van Transformatorstations

Bericht:
Goedemorgen beste lezer,
Mijn naam is Joke Stuurman en ik ben momenteel werkzaam bij Het Flevolands Archief in Lelystad.
Het Kadaster in Zwolle heeft gevraagd of Het Flevolands Archief wil meehelpen om de toponiemen in de topografische kaarten van Flevoland te controleren en aan te vullen. En aan mij is gevraagd of ik me met deze opdracht wil bezighouden. De afgelopen maanden heb ik op verschillende websites en maps al de nodige namen kunnen vinden, maar namen van transformatorstations kan ik nergens terugvinden.
Kunt u mij helpen aan de namen van de volgende gebouwen/installaties ?
- De productie-installatie aan de Elandweg, langs de Vuursteentocht
- Het transformatorstation aan de Kalenbergerweg te Luttelgeest
- Het transformatorstation bij de hoek Nagelerweg/Bomenweg te Emmeloord
- Het transformatorstation aan de Dronterweg bij Dronten
- Het transformatorstation aan de Ramsweg te Ens
- Het transformatorstation in de Muziekwijk Noord, tussen de Hogering en Jacques Brelweg te Almere
- Het transformatorstation aan de Bloesemlaan te Zeewolde

Dan wil ik u nog tot slot iets vragen over een windturbine park in de Noordoostpolder.
Op één van de topografische kaarten staat vermeld dat er op de hoek van de Vliegtuigweg en de Nagelerweg een windturbinepark zou moeten zijn. Ik kan daar echter niets van terugvinden op het internet. Weet u toevallig of die gegevens wel of niet kloppen ?

Ik hoop van harte dat u mij hiermee verder kunt helpen en hoor graag binnenkort van u.
Met de vriendelijke groeten, (naam)
HFA archiefmedewerker

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Correcte naam van enkele trafostations

Bericht door BaDu » 23 mei 2018 23:36

Leuke vraag inderdaad.
Ook mooi dat je de afzender anonimiseert (maar in de tekst laat staan :D)

Het antwoord is makkelijk te geven:
Al deze stations staan op onze webkaart en als je daar de Openstreetmap ondergrond weergeeft zie je ook de namen van de stations die OSM hanteert.
Er zitten soms kleine verschillen tussen de namen (bijv. Luttelgeest Kalenbergerweg vs Luttelgeest Kalenberg)
Wij hebben de namen afgeleid van diverse bronnen en deze zouden correct moeten zijn, dus ik zou die hanteren (zonder de spanning)
Als je het echt zeker wilt weten zou ik even op het hek gaan kijken, want ik vermoed dat zelfs TenneT de officiele naam niet altijd zeker weet :D.

Verder:
- De productie-installatie aan de Elandweg, langs de Vuursteentocht
Hier wordt waarschijnlijk dit gastransport station bedoelt. Geen idee hoe die heet

Vliegtuigweg en de Nagelerweg een windturbinepark
Dat is waarschijnlijk deze molen, maar dat een park noemen gaat mij te ver :D
KML-generator generator

Plaats reactie