Test met web-based GE-netkaart

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Test met web-based GE-netkaart

Bericht door Knarvel » 27 sep 2013 07:57

Hans, hoe werkt dit web-based GE-model eigenlijk? Ik zie op mijn pc alle kaartelementen, zoals vanouds, die ik ook kan aanpassen. Tenminste, dat dacht ik. Het lijkt erop dat na een nieuwe start van GE het model opnieuw van de server opgehaald wordt, en mijn edits foetsi zijn... Zou dat kunnen kloppen? Heb nog wat foutjes in 3.2 gevonden, zal die in het bug-topic opsommen.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Test met web-based GE-netkaart

Bericht door Hans » 27 sep 2013 10:37

Knarvel schreef:Hans, hoe werkt dit web-based GE-model eigenlijk? Ik zie op mijn pc alle kaartelementen, zoals vanouds, die ik ook kan aanpassen. Tenminste, dat dacht ik. Het lijkt erop dat na een nieuwe start van GE het model opnieuw van de server opgehaald wordt, en mijn edits foetsi zijn... Zou dat kunnen kloppen?
Interessant dat je dit noemt. Hier had ik nog niet bij stilgestaan.
En hier is bètatesting dus goed voor.

Bij de web-based netkaart bevindt het model zelf zich op de server. Wat je in feite downloadt is een vrijwel lege KML met slechts een weblink die Google Earth de opdracht geeft om het gelinkte bestand binnen te halen en daarna te tonen. Inderdaad is het daardoor niet meer mogelijk om aanpassingen direct in de web-based kaart op te slaan. De eerste collateral damage van een weblinkbestand lijkt daarmee te zijn gevonden.

Nou ja, niet mogelijk... Niet direct mogelijk, dat is een betere term.
Ik heb een en ander eens uitgeprobeerd door in het weblinkbestand een fictieve nieuwe 380 kV-lijn tussen Breukelen en Dodewaard aan te leggen en vervolgens op Mijn plaatsen oplsaan te klikken via Bestand -> Opslaan. Dat werkte inderdaad niet want na een keer afsluiten en opstarten (á 4 minuten ) was mijn hoogspanningslijn mooi weer digitaal geamoveerd.

Ik weet overigens niet hoe erg dat is, want er is een soort oplossing. Eventuele aanpassingen kunnen ook gedaan worden in een map die zich niet onder de weblink bevindt. Wat ook kan is de gehele kaart via Ctrl+C Ctrl+V uit de weblinkmap te kopiëren en hem elders in je mappenlijst weer neer te planten, als lokale niet-web-based kopie. (Dan wel de web-based kaart weer uitvinken, anders worden beide over elkaar heen geprojecteerd waardoor alle stations twee keer aan worden gegeven.) Toegegeven, elegant is het niet echt. Voor heavy users kan het wel eens een probleem zijn.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Jacob K
50 kV
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 dec 2011 23:47

Re: Test met web-based GE-netkaart

Bericht door Jacob K » 19 okt 2013 00:29

Test afgesloten, bestand niet langer beschikbaar.
Iedereen wordt van harte bedankt voor de medewerking.

Plaats reactie