Van 150 kV naar 380 kV
Re: Van 150 kV naar 380 kV
of zoals hier in Denemarken
Maar niet in het Westland!
Maar niet in het Westland!
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Heren.
Wat geinig om de Concorde masten te zien bij mensen met een hobby. Ik was de project manager van de Concorde masten toen ze gemaakt werden en ken elk deel van de masten nog steeds uit het hoofd. De bekende babyblauwe kleur was er een die nagevraagd werd of dit wel de juiste kleur was. Het was de juiste vanwege het feit dat ze tegen een blauwe hemel zouden wegvallen..
Zoals men misschien al gezien heeft zijn beide masten indentiek aan elkaar met uitzondering van het feit dat de mast die het dichtste bij staat op de foto geen onder traversen heeft. de mast weegt 120 Ton en bestond uit 4100+ onderdelen.
Als een van jullie nog mooie fotos heeft waar beide masten op zichtbaar zijn dan hou ik me aanbevolen.
groeten Ernest Donders
Wat geinig om de Concorde masten te zien bij mensen met een hobby. Ik was de project manager van de Concorde masten toen ze gemaakt werden en ken elk deel van de masten nog steeds uit het hoofd. De bekende babyblauwe kleur was er een die nagevraagd werd of dit wel de juiste kleur was. Het was de juiste vanwege het feit dat ze tegen een blauwe hemel zouden wegvallen..
Zoals men misschien al gezien heeft zijn beide masten indentiek aan elkaar met uitzondering van het feit dat de mast die het dichtste bij staat op de foto geen onder traversen heeft. de mast weegt 120 Ton en bestond uit 4100+ onderdelen.
Als een van jullie nog mooie fotos heeft waar beide masten op zichtbaar zijn dan hou ik me aanbevolen.
groeten Ernest Donders
Re: Van 150 kV naar 380 kV
als eerste van harte welkom.
leuk om iemand te hebben die veel verstand heeft van het bijzondere ontwerp.
wat die blauwe kleur betreft weet ik nu iig dat het ongeveer hetzelfde functie heeft als die bij de grijswitte wintrack masten.
even wat jij zei over de mast zonder onderste traversen op de voorgrond: wij noemen het dat een donaumast, de andere blauwe is een type combinatiemast.
leuk om iemand te hebben die veel verstand heeft van het bijzondere ontwerp.
wat die blauwe kleur betreft weet ik nu iig dat het ongeveer hetzelfde functie heeft als die bij de grijswitte wintrack masten.
even wat jij zei over de mast zonder onderste traversen op de voorgrond: wij noemen het dat een donaumast, de andere blauwe is een type combinatiemast.
Thuis in zijn EGD gebied
Re: Van 150 kV naar 380 kV
WelkomED schreef:Zoals men misschien al gezien heeft zijn beide masten indentiek aan elkaar met uitzondering van het feit dat de mast die het dichtste bij staat op de foto geen onder traversen heeft. de mast weegt 120 Ton en bestond uit 4100+ onderdelen.
Als een van jullie nog mooie fotos heeft waar beide masten op zichtbaar zijn dan hou ik me aanbevolen.
Heel leuk om een 'insider' hier te hebben. Dus een paar vragen:
Warom deze bijzonder eindmasten in plaats van bijvoorbeeld gewone portaalmasten?
Zullen de Concorde masten ook bij andere stations worden toegepast?
Hier een herfstachtige foto van gisteren van de twee concordes
- Bijlagen
-
- Concordemasten vanaf Dorpskade
- IMG_0172concordes-800.jpg (88.33 KiB) 7931 keer bekeken
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Zoals eerder vermeld is de A4 bij Den Haag Zuid deze weekeinde dicht (omleiding via de verzorgingsgebieden). Helaas lijk het dat de werksamheiden door de harde wind van gisteren vertraging hebben opgelopen. Vandaag om 3 uur was nog maar de geleiders van een fase opgehangen. Ik denk dat de plan was dat een circuit deze weekeinde klaar moeten zijn. Of ze dat gaat halen twijfel ik aan. Over twee weken moet de andere circuit worden opgehangen (weer afsluiting A4 gepland).
Re: Van 150 kV naar 380 kV
zo t gaat echt hard daar opeens.
kan de masten nu ook vanaf schiedam al zien.
de oude 150kV masten staan er denk ik ook niet lang meer nu?
kan de masten nu ook vanaf schiedam al zien.
de oude 150kV masten staan er denk ik ook niet lang meer nu?
'your personal grid modeler'
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Mooie update elo! Laatste foto is opvallend, het mastenpaar op de voorgrond heeft andere isolatorophanging dan de andere op de foto. Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
Re: Van 150 kV naar 380 kV
bedoel je die ene paar op de laatste foto?
die zonder armen zijn draagmasten en die ene met armen (zoals je veel op de fotos zag) zijn hoekmasten.
die zonder armen zijn draagmasten en die ene met armen (zoals je veel op de fotos zag) zijn hoekmasten.
Thuis in zijn EGD gebied
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Zeer interessante foto update!
Mooie foto van beide Concordemasten. De ex-4-circuits 150kV masten beginnen nu wel heel erg op de 380kV masten te lijken zoals ze bij mij in de buurt staan. Nu ben ik wel benieuwd of het eerste 380kV circuit al in bedrijf is.
Verder vind ik het erg mooi om zo de bouw van de Wintrack combilijn te kunnen volgen. Vooral de foto van de werkzaamheden bij de A4 is erg interessant.
Mooie foto van beide Concordemasten. De ex-4-circuits 150kV masten beginnen nu wel heel erg op de 380kV masten te lijken zoals ze bij mij in de buurt staan. Nu ben ik wel benieuwd of het eerste 380kV circuit al in bedrijf is.
Verder vind ik het erg mooi om zo de bouw van de Wintrack combilijn te kunnen volgen. Vooral de foto van de werkzaamheden bij de A4 is erg interessant.
Re: Van 150 kV naar 380 kV
mooie fotos elo.
die concordemast ziet er mooi uit met ophanging. lijkt net een gebogen hoekmast uit twente.
die concordemast ziet er mooi uit met ophanging. lijkt net een gebogen hoekmast uit twente.
Thuis in zijn EGD gebied