Van 150 kV naar 380 kV

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
elo
150 kV
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 mar 2012 23:39
Dichtstbijzijnde trafo: Rijswijk ZH

Re: Van 150 kV naar 380 kV

Bericht door elo » 03 jun 2012 22:11

of zoals hier in Denemarken
Afbeelding

Maar niet in het Westland!

ED
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2012 10:55

Re: Van 150 kV naar 380 kV

Bericht door ED » 08 jun 2012 18:58

Heren.

Wat geinig om de Concorde masten te zien bij mensen met een hobby. Ik was de project manager van de Concorde masten toen ze gemaakt werden en ken elk deel van de masten nog steeds uit het hoofd. De bekende babyblauwe kleur was er een die nagevraagd werd of dit wel de juiste kleur was. Het was de juiste vanwege het feit dat ze tegen een blauwe hemel zouden wegvallen..

Zoals men misschien al gezien heeft zijn beide masten indentiek aan elkaar met uitzondering van het feit dat de mast die het dichtste bij staat op de foto geen onder traversen heeft. de mast weegt 120 Ton en bestond uit 4100+ onderdelen.
Als een van jullie nog mooie fotos heeft waar beide masten op zichtbaar zijn dan hou ik me aanbevolen.

groeten Ernest Donders

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Van 150 kV naar 380 kV

Bericht door bas380 » 08 jun 2012 23:15

als eerste van harte welkom.


leuk om iemand te hebben die veel verstand heeft van het bijzondere ontwerp.
wat die blauwe kleur betreft weet ik nu iig dat het ongeveer hetzelfde functie heeft als die bij de grijswitte wintrack masten.

even wat jij zei over de mast zonder onderste traversen op de voorgrond: wij noemen het dat een donaumast, de andere blauwe is een type combinatiemast.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
elo
150 kV
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 mar 2012 23:39
Dichtstbijzijnde trafo: Rijswijk ZH

Re: Van 150 kV naar 380 kV

Bericht door elo » 10 jun 2012 16:15

ED schreef:Zoals men misschien al gezien heeft zijn beide masten indentiek aan elkaar met uitzondering van het feit dat de mast die het dichtste bij staat op de foto geen onder traversen heeft. de mast weegt 120 Ton en bestond uit 4100+ onderdelen.
Als een van jullie nog mooie fotos heeft waar beide masten op zichtbaar zijn dan hou ik me aanbevolen.
Welkom
Heel leuk om een 'insider' hier te hebben. Dus een paar vragen:
Warom deze bijzonder eindmasten in plaats van bijvoorbeeld gewone portaalmasten?
Zullen de Concorde masten ook bij andere stations worden toegepast?

Hier een herfstachtige foto van gisteren van de twee concordes
Bijlagen
IMG_0172concordes-800.jpg
Concordemasten vanaf Dorpskade
IMG_0172concordes-800.jpg (88.33 KiB) 7931 keer bekeken

Gebruikersavatar
elo
150 kV
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 mar 2012 23:39
Dichtstbijzijnde trafo: Rijswijk ZH

Re: Van 150 kV naar 380 kV

Bericht door elo » 10 jun 2012 16:33

Zoals eerder vermeld is de A4 bij Den Haag Zuid deze weekeinde dicht (omleiding via de verzorgingsgebieden). Helaas lijk het dat de werksamheiden door de harde wind van gisteren vertraging hebben opgelopen. Vandaag om 3 uur was nog maar de geleiders van een fase opgehangen. Ik denk dat de plan was dat een circuit deze weekeinde klaar moeten zijn. Of ze dat gaat halen twijfel ik aan. Over twee weken moet de andere circuit worden opgehangen (weer afsluiting A4 gepland).
IMG_0209dradenbovena4-800.jpg
Eerste geleiders boven A4
IMG_0209dradenbovena4-800.jpg (93.8 KiB) 7925 keer bekeken
IMG_0207afspan-detail-800.jpg
Details van afspanmast
IMG_0207afspan-detail-800.jpg (76.5 KiB) 7925 keer bekeken
IMG_0201wintrackcombi-800.jpg
Wintrack combi draagmast
IMG_0201wintrackcombi-800.jpg (75.62 KiB) 7925 keer bekeken

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Van 150 kV naar 380 kV

Bericht door Max » 10 jun 2012 17:06

zo t gaat echt hard daar opeens.
kan de masten nu ook vanaf schiedam al zien.

de oude 150kV masten staan er denk ik ook niet lang meer nu?
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Van 150 kV naar 380 kV

Bericht door Mark » 10 jun 2012 18:16

Mooie update elo! Laatste foto is opvallend, het mastenpaar op de voorgrond heeft andere isolatorophanging dan de andere op de foto. Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Van 150 kV naar 380 kV

Bericht door bas380 » 10 jun 2012 18:21

bedoel je die ene paar op de laatste foto?
die zonder armen zijn draagmasten en die ene met armen (zoals je veel op de fotos zag) zijn hoekmasten.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3410
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Van 150 kV naar 380 kV

Bericht door Peter » 10 jun 2012 19:46

Zeer interessante foto update!

Mooie foto van beide Concordemasten. De ex-4-circuits 150kV masten beginnen nu wel heel erg op de 380kV masten te lijken zoals ze bij mij in de buurt staan. Nu ben ik wel benieuwd of het eerste 380kV circuit al in bedrijf is.

Verder vind ik het erg mooi om zo de bouw van de Wintrack combilijn te kunnen volgen. Vooral de foto van de werkzaamheden bij de A4 is erg interessant.

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Van 150 kV naar 380 kV

Bericht door bas380 » 10 jun 2012 22:24

mooie fotos elo.

die concordemast ziet er mooi uit met ophanging. lijkt net een gebogen hoekmast uit twente.
Thuis in zijn EGD gebied

Plaats reactie