Sinds de vorige maand heb ik een nieuwe baan in Haaksbergen. Dat betekent dus elke dag met de auto naar Haaksbergen, wat overigens prima te doen is vanuit Almelo. Ik ga dan meestal via Bornerbroek, Delden en Hengevelde en kom natuurlijk enkele hoogspanningslijnen tegen

De twee 380kV verbindingen zijn al uitvoerig vastgelegd maar van de 110kV verbinding naar Haaksbergen ontbreken op de netkaart nog een aantal mastposities, dus tijd om daar wat aan te doen
Omdat het de afgelopen week met de gigantische hitte op het kantoor (zonder airo) het bijna niet te doen was, en het toch rustig was heb ik wat vrij genomen en zodoende mooi de tijd om een paar masten te fotograferen.
Als eerste heb ik de vreemd verbouwde hoekmast op het industrieterrein van Haaksbergen gefotografeerd. Mast 42 van de 110kV verbinding uit Goor heeft z'n ondertraversen verloren en heeft nieuwe bliksemtraversen gekregen om hoogte te winnen i.v.m. het industrieterrein. Mooi is anders zullen we maar zeggen... De lucht was trouwens helemaal vaal door de hitte en luchtvervuiling en die middag zou de temperatuur ook voor het eerst sinds de officiële waarnemingen in Twente oplopen tot over de 40ºC...

- GO-HBG-110-42.jpg (310.7 KiB) 13966 keer bekeken
Vrijdagavond heb ik tussen Hengevelde en Sint Isodorushoeve de masten 26 en 27 gefotografeerd. Hier kruisen de masten ook de N347 die ik dagelijks neem.
Hoekmast 27 gezien in de richting van Haaksbergen. Opvallend is dat de mast aan beide kanten enkele isolatorkettingen heeft. Dat zie je bij hoekmasten toch vrij weinig...

- GO-HBG-110-27.jpg (292.33 KiB) 13966 keer bekeken
Steunmast 26 met de voor deze verbinding kenmerkende wijde half-verankeringen. Jammer genoeg is deze mast wel voorzien van een flinke antenne-installatie. Aan de rand van Hengevelde staat nog zo'n mast.

- GO-HBG-110-26.jpg (305.58 KiB) 13966 keer bekeken
In Delden heb ik de eindmast van de 110kV verbinding Goor - Hengelo Weideweg aan de westkant nogmaals gefotografeerd. Hier kom ik nu ook dagelijks langs.

- GO-HGLW-110-118.jpg (456.73 KiB) 13966 keer bekeken