Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Mastbeeld van deze aansluiting
Dave
110 kV
Loads: 127
Aangesloten op: 11 sep 2015 17:56
Dichtstbijzijnde trafo: Nederweert

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Dave » 02 jan 2023 15:45

Dit ziet er in mijn ogen best wel rommelig uit. :uunk:
Ik vind ook dat ze hier beter voor vakwerkmasten hadden moeten gaan

voltron
380 kV
Loads: 768
Aangesloten op: 25 apr 2012 13:28

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door voltron » 02 jan 2023 15:45

mooie kleur op de fotos. hele winterse sfeer.

het is dat wintracks steunmasten geisoleerde mastarmen hebben, anders was het net een mastenstraat van 2 2x380 kv lijnen

Bram Gaastra
150 kV
Loads: 165
Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bram Gaastra » 03 jan 2023 11:17

@Hans De W6 wintracks zijn door hun breedte inderdaad niet te missen, bij de W2 en de W4 ligt dit vooral aan de hoogte zoals we in de randstad en achterhoek kunnen zien. Die steken er met 46 tot en met maximaal 76 meter boven uit met hun smalte. Hier bij de W6 wintrack ligt het vooral aan de breedte omdat ze verder uit elkaar staan.

@ds23man Als de zon vol erop staat zijn ze inderdaad niet meer te missen. Naast een dag strak blauwe lucht kunnen ze ook met zonlicht tijdens bewolking knal wit worden, het ligt er dus maar net aan wanneer de zon erop schijnt. Afgelopen weekend reed ik over de A7 s,avonds en door de vele verlichting in Vierverlaten waren eindmast 1 en lijnstuk 2-6 vanaf de A7 zelfs in het donker niet te missen.

@Dave Inderdaad de verbinding loopt op sommige locaties niet geheel recht in één lijnstuk en maakt het meer een boog/lijnhoek. Dat is het geval bij steunmasten
- 10
- 18
- 25
- 41
- 52
- 60
- 63
- 72
- 94
- 97
De oorzaak dat ze de W6 wintrack voor de verbinding gekozen hebben is o.a. omdat het beter is als ze 4×380 kV niet meer in één mast hangen vanwege als er een keer een circuit onderhouden moet worden dat dat wel op een veilige manier uitgevoerd kan worden. Maar in die zin ben ik wel met je eens dat ze ook hadden kunnen kiezen om op elke mastlocatie twee moldaumasten naast elkaar te zetten. Hier waren ze helaas net te laat mee.

@voltron De V Brace van de W6 steunmast speelt daar inderdaad ook een rol in waardoor de W6 wintrack heel breed uitstraalt. Maar ook de traverses in de W6 hoekmast zijn al mega. Voor een wintrack had het er inderdaad anders denk ik best apart uitgezien als ze glazen isorlatoren hadden met een enkele isorlator of een wintrack met halfverankering.
Laatst gewijzigd door 2 op Bram Gaastra, in totaal 24 keer gewijzigd.

maarten
220 kV
Loads: 282
Aangesloten op: 22 mei 2017 10:38

Re: Update 31-12-2022: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door maarten » 12 jan 2023 11:23

Hans voegde de load toe:
02 jan 2023 14:40

Oef, dit is wel vrij dominant allemaal. :wtvnnks:
Het is preken voor eigen parochie, maar hier laten wintracks toch echt wel wat te wensen over qua inpassing. Zelfs de Mammoetlijn gaat soepeler op in het landschap dan het ondoorzichtig dominant wit.
Typisch ook dat ze de onderkant niet in een paar gradaties groen hebben geschilderd, zoals bij windmolens wel gebruikelijk is.

JarnoS
220 kV
Loads: 299
Aangesloten op: 02 feb 2017 19:32
Dichtstbijzijnde trafo: Emmen Weerdinge

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door JarnoS » 12 jan 2023 13:37

Nou, in oost Duitsland doen ze juist die hamerkop-buismast van 50 Hertz wel groen eronder die masten.

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 2587
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Tom » 07 feb 2023 21:03

Deze foto's zijn van afgelopen zondag, Bram en ondergetekende hadden nog altijd een afspraak staan om samen langs deze lijn te fietsen. Door slecht weer in de kerstvakantie was het er nog niet van gekomen. Inmiddels in bijna de gehele lijn klaar, alleen de eindvelden naar Oudeschip moeten nog en de 110 kV-inlussing is nog niet geheel klaar. We lieten ons afzetten direct voor station Oudeschip en via 't Zandt, Westeremden, halverwege bij Middelstum, Bedum, Sauwerd en bij Aduard bij bij Vierverlaten. Totaal 50 km, windje opzij en in de rug. En zon erbij, na een nat begin van de dag.
Er stonden naast de noodlijn-masten ook drie andere tijdelijke masten, waarschijnlijk om de draden voor de eindvelden te begeleiden tijdens het intrekken.
DSCO1342-b2.JPG
DSCO1342-b2.JPG (1.96 MiB) 356 keer geschouwd
Portaal van de Eemshavenlijn.
DSCO1345-b2.JPG
DSCO1345-b2.JPG (1.67 MiB) 356 keer geschouwd
Mast 120 aan de Tjariet. Mast 120 is van het zwaarste HM-type, maar verscillen de types zijn bij Wintrack tamelijk moeilijk herkenbaar.
DSCO1347-b2.JPG
DSCO1347-b2.JPG (1.2 MiB) 356 keer geschouwd
Naar Oudeschip loopt de lijn tussen forse windturbines door (Enercon/Lagerweijs? van E-136). Een van de weinige plekken waar de Wintracks uitstekend opgaan in het landschap :grin:
DSCO1350-b2.JPG
DSCO1350-b2.JPG (782.06 KiB) 356 keer geschouwd
We passeren mast 5 van Eemshaven - Meeden, indrukwekkende S+4 mast. De knotwilgen mogen wel weer gesnoeid worden.
DSCO1360-b2.JPG
DSCO1360-b2.JPG (2.42 MiB) 356 keer geschouwd
Mast 6 en we zien de eerste hoekmast, nummer 123 van de 220 kV-lijn.
DSCO1364-b2.JPG
DSCO1364-b2.JPG (1.75 MiB) 356 keer geschouwd
Verder richting Oudeschip, het betrekt ineens weer met wolken. Vanaf deze plek is goed te zien hoe klein de Wintracks ogen tussen de windturbines.
DSCO1370-b2.JPG
DSCO1370-b2.JPG (1.3 MiB) 356 keer geschouwd
Op de achtergrond de grote centrale, alleen jammer dat het gebouw geen hoge schoorstenen heeft.
DSCO1374-b2.JPG
DSCO1374-b2.JPG (1 MiB) 356 keer geschouwd
Plaatje met de drie lijnen bij elkaar. Typisch dat binnenkort hier in dit gebied dus 2x 4x380kV staat waar dat eerst 2x 4x220kV was.
DSCO1379-b2.JPG
DSCO1379-b2.JPG (1 MiB) 356 keer geschouwd
Dan breekt de zon weer door. We staan dan al weer bij mast 102. Hier was ik nog niet eerder geweest. Door de grofmazige wegen moet je wel even omrijden voor deze plek, maar het viel eigenlijk wel mee. Prachtige stek met de twee lijnen goed in beeld.
DSCO1380-b2.JPG
DSCO1380-b2.JPG (1.34 MiB) 356 keer geschouwd
Mast 109 van de 220 kV-lijn, met een circuit afwijkend door de enkele ketting.
DSCO1383-b2.JPG
DSCO1383-b2.JPG (1.22 MiB) 356 keer geschouwd
Mast 101 en 109 naast elkaar.
DSCO1384-b2.JPG
DSCO1384-b2.JPG (1.28 MiB) 356 keer geschouwd
Dan verderop valk voor 't Zand. Hier is een steunmast zichtbaar direct naast de weg. Met forse lijnhoek!
DSCO1395-b2.JPG
DSCO1395-b2.JPG (1.27 MiB) 356 keer geschouwd
De reden voor de lijnhoek is om meer afstand tot de bebouwing te houden.
DSCO1398-b2.JPG
DSCO1398-b2.JPG (2.2 MiB) 356 keer geschouwd
Hierna weer door het open land.
DSCO1399-b2.JPG
DSCO1399-b2.JPG (1.2 MiB) 356 keer geschouwd
We vervolgen onze weg, af en toe stoppen voor een foto.
DSCO1401-b2.JPG
DSCO1401-b2.JPG (1.38 MiB) 356 keer geschouwd
Net voor Westeremden, mast 88.
DSCO1405-b2.JPG
DSCO1405-b2.JPG (1.23 MiB) 356 keer geschouwd
Einde deel 1.

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 2587
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Tom » 07 feb 2023 21:36

Deel twee vanaf Stedum. Mast 73, op de achtergrond weer een lijnhoek.
DSCO1406-b2.JPG
DSCO1406-b2.JPG (1.19 MiB) 350 keer geschouwd
Andere kant mast 74 ook met lijnhoek.
DSCO1408-b2.JPG
DSCO1408-b2.JPG (1.16 MiB) 350 keer geschouwd
Mast 73.
DSCO1409-b2.JPG
DSCO1409-b2.JPG (1.91 MiB) 350 keer geschouwd
Hierna een stuk fietsen, we passeren de N46, minst leuke stuk.
De rechtstand vanuit het westen gezien, hoekmast is nummer 66. Vanwege het tegenlicht heb ik geen foto in de andere richting, maar je kan hier goed zien dat de lijn met grote boog is getraceerd, wel wat jammer een kaarsrechte rechtstand had echt wel verschil gemaakt denk ik.
DSCO1412-b2.JPG
DSCO1412-b2.JPG (1.04 MiB) 350 keer geschouwd
Schaapjes met de 220 kV-lijn.
DSCO1415-b2.JPG
DSCO1415-b2.JPG (705.23 KiB) 350 keer geschouwd
Onderstuk van mast 62. Ontsierend telecomkastje is even weggeretoucheerd :grin: .
DSCO1421-b2.JPG
DSCO1421-b2.JPG (1.3 MiB) 350 keer geschouwd
Een heel stuk verderop bij mast 45 van de nieuwe lijn.
DSCO1426-b2.JPG
DSCO1426-b2.JPG (1.53 MiB) 350 keer geschouwd
Oud en nieuw.
DSCO1427-b2.JPG
DSCO1427-b2.JPG (495.24 KiB) 350 keer geschouwd
Hoekpositie 46. Met nog enkele geaarde bretelles.
DSCO1430-b2.JPG
DSCO1430-b2.JPG (1.05 MiB) 350 keer geschouwd
Sauwerd met de kenmerkende molen.
DSCO1432-b2.JPG
DSCO1432-b2.JPG (1.39 MiB) 350 keer geschouwd
De hoge 220kV-mast over het Reitdiep. Knap hoe gelijkvormig al deze 220kV-masten zijn.
DSCO1440-b2.JPG
DSCO1440-b2.JPG (1.5 MiB) 350 keer geschouwd
Mast 29, de zon staat hier al lager.
DSCO1448-b2.JPG
DSCO1448-b2.JPG (1.54 MiB) 350 keer geschouwd
Stijgpunt mast 32. Ontsierende hekwerken :teleurgesteld: .
DSCO1449-b2.JPG
DSCO1449-b2.JPG (1.36 MiB) 350 keer geschouwd
Mast 26 maakt de grote lijnhoek in de richting van Vierverlaten. Hier verlaat nu één 110kV-circuit de mast.
DSCO1453-b2.JPG
DSCO1453-b2.JPG (1.06 MiB) 350 keer geschouwd
Ander standpunt vanuit het westen kijkrichting Bedum.
DSCO1455-b2.JPG
DSCO1455-b2.JPG (856.97 KiB) 350 keer geschouwd
En de 220kV-hoekmast, zelfde type als bij Vierverlaten. Bram vertelde dat de lijnhoek hier net iets kleiner is.
DSCO1456-b2.JPG
DSCO1456-b2.JPG (1.05 MiB) 350 keer geschouwd
Hoekpositie mast 20 in het avondlicht.
DSCO1458-b2.JPG
DSCO1458-b2.JPG (955.63 KiB) 350 keer geschouwd
Na de Meedenerweg (toepasselijk) gevolgd te hebben richting Aduard naderden we ons opstijgpunt. Laatste foto met de rechtstand van mast 18 naar 26.
DSCO1461-b2.JPG
DSCO1461-b2.JPG (1008.54 KiB) 350 keer geschouwd

Bram Gaastra
150 kV
Loads: 165
Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49

Update-08-02-2023: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bram Gaastra » 08 feb 2023 11:00

Fraaie foto's van onze fietstocht Tom !
Hieronder volgen ook mijn foto's.


IMG-2023-02-08 01.jpg
IMG-2023-02-08 01.jpg (206.58 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 02.jpg
Links zien we de nieuwe tijdelijke noodmast zodat de rechter noodmast ruimte kan maken voor de aansluiting van de P2 pyloon van eindmast 121 naar het eindportaal.
IMG-2023-02-08 02.jpg (196.34 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 03.jpg
IMG-2023-02-08 03.jpg (168.07 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 04.jpg
Eindmast 121 en lijnstuk 120-115.
IMG-2023-02-08 04.jpg (96.42 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 05.jpg
Lijnstuk 120-115.
IMG-2023-02-08 05.jpg (145.51 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 06.jpg
Op de voorgrond de noodlijn en op de achtergrond eindmast 121.
IMG-2023-02-08 06.jpg (148.75 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 07.jpg
Blik richting Robbenplaat.
IMG-2023-02-08 07.jpg (97.76 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 08.jpg
Lijnstuk 120-115.
IMG-2023-02-08 08.jpg (53 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 09.jpg
IMG-2023-02-08 09.jpg (149.82 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 10.jpg
Hoekmast 120.
IMG-2023-02-08 10.jpg (96.45 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 11.jpg
Hoekmast 120 en eindmast 121 met de RWE centrale.
IMG-2023-02-08 11.jpg (115.78 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 12.jpg
Hoekmast 4 van Meeden-Eemshaven (de mammoetlijn) met de tijdelijke aftak naar Hogeland.
IMG-2023-02-08 12.jpg (171.79 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 13.jpg
IMG-2023-02-08 13.jpg (68.06 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 14.jpg
IMG-2023-02-08 14.jpg (193.92 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 15.jpg
IMG-2023-02-08 15.jpg (161.74 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 16.jpg
Links steunmast 6 en lijnstuk 7-10 van Meeden-Eemshaven (de mammoetlijn) en rechts lijnstuk 123-110 van de 220 kV verbinding, op de achtergrond lijnstuk 108-102.
IMG-2023-02-08 16.jpg (187.04 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 17.jpg
IMG-2023-02-08 17.jpg (196.4 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 18.jpg
Steunmasten 117-119 en lijnstuk 120-121.
IMG-2023-02-08 18.jpg (124.76 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 19.jpg
Steunmasten 117-119 en lijnstuk 120-121.
IMG-2023-02-08 19.jpg (123.1 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 20.jpg
Lijnstuk 115-108.
IMG-2023-02-08 20.jpg (87.66 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 21.jpg
IMG-2023-02-08 21.jpg (80.28 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 22.jpg
IMG-2023-02-08 22.jpg (110.86 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 23.jpg
Lijnstuk 115-120.
IMG-2023-02-08 23.jpg (126.18 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 24.jpg
IMG-2023-02-08 24.jpg (112.36 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 25.jpg
Links lijnstuk 102-108 en rechts lijnstuk 110-123 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 25.jpg (144.71 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 26.jpg
IMG-2023-02-08 26.jpg (180.54 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 27.jpg
Links hoekmast 102 en rechts hoekmast 110.
IMG-2023-02-08 27.jpg (139.05 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 28.jpg
Links steunmasten 107-97 en hoekmast 96 van de 220 kV verbinding en rechts steunmasten 99-96 en lijnstuk 95-89.
IMG-2023-02-08 28.jpg (141.77 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 29.jpg
IMG-2023-02-08 29.jpg (121.81 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 30.jpg
IMG-2023-02-08 30.jpg (175.86 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 31.jpg
Links lijnstuk 96-83 van de 220 kV verbinding en rechts lijnstuk 89-77.
IMG-2023-02-08 31.jpg (175.04 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 32.jpg
Links lijnstuk 95-102 en rechts steunmasten 103-109 en hoekmast 110 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 32.jpg (119.75 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 33.jpg
Steunmasten 88-84 en hoekmast 83 van de 220 kV verbinding en steunmasten 82-78 en hoekmast 77.
IMG-2023-02-08 33.jpg (105.96 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 34.jpg
Links steunmasten 86-84 en hoekmast 83 van de 220 kV verbinding en rechts steunmasten 80-78 en hoekmast 77.
IMG-2023-02-08 34.jpg (159.29 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 35.jpg
IMG-2023-02-08 35.jpg (191.61 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 36.jpg
Links steunmasten 83-88 en lijnstuk 89-95 en rechts steunmasten 89-95 en hoekmast 96 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 36.jpg (138.88 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 37.jpg
Links steunmasten 74-76 en hoekmast 77 en rechts steunmasten 79-82 en hoekmast 83 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 37.jpg (190.39 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 38.jpg
Links steunmasten 74-76 en hoekmast 77 en rechts steunmasten 79-82 en hoekmast 83 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 38.jpg (146.21 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 39.jpg
Links steunmasten 74-76 en hoekmast 77 en rechts steunmasten 79-82 en hoekmast 83 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 39.jpg (127.65 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 40.jpg
Lijnstuk 71-66.
IMG-2023-02-08 40.jpg (136.29 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 41.jpg
Links steunmasten 77-75 van de 220 kV verbinding en rechts lijnstuk 71-66.
IMG-2023-02-08 41.jpg (114.61 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 42.jpg
Steunmasten 62-65 en lijnstukken 66-71-77.
IMG-2023-02-08 42.jpg (111.59 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 43.jpg
IMG-2023-02-08 43.jpg (105.4 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 44.jpg
Steunmasten 60-57 en lijnstuk 56-46.
IMG-2023-02-08 44.jpg (105.8 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 45.jpg
Steunmasten 60-57 en lijnstuk 56-46.
IMG-2023-02-08 45.jpg (134.6 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 46.jpg
Lijnstuk 56-46 en steunmast 45.
IMG-2023-02-08 46.jpg (84.7 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 47.jpg
Steunmast 65 en lijnstukken 66-71-77.
IMG-2023-02-08 47.jpg (130.31 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 48.jpg
Links steunmasten 67-70 en lijnstuk 71-77 en rechts steunmasten 63-71 en lijnstuk 72-83.
IMG-2023-02-08 48.jpg (130.21 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 49.jpg
IMG-2023-02-08 49.jpg (175.94 KiB) 306 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 50.jpg
Links lijnstukken 66-71-77 en rechts steunmasten 63-71 en lijnstuk 72-83.
IMG-2023-02-08 50.jpg (135.05 KiB) 306 keer geschouwd

Bram Gaastra
150 kV
Loads: 165
Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49

Update 08-02-2023: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bram Gaastra » 08 feb 2023 11:30

IMG-2023-02-08 51.jpg
IMG-2023-02-08 51.jpg (167.59 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 52.jpg
Steunmasten 56-61 en hoekmast 62.
IMG-2023-02-08 52.jpg (108.6 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 53.jpg
Steunmast 55 en lijnstuk 54-46.
IMG-2023-02-08 53.jpg (130.49 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 54.jpg
IMG-2023-02-08 54.jpg (131.34 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 55.jpg
Steunmasten 44-38 en lijnstuk 37-26.
IMG-2023-02-08 55.jpg (78.38 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 56.jpg
IMG-2023-02-08 56.jpg (106.21 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 57.jpg
Lijnstukken 46-56-66-71.
IMG-2023-02-08 57.jpg (93.67 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 58.jpg
IMG-2023-02-08 58.jpg (116.93 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 59.jpg
Lijnstukken 46-56-66-71-77.
IMG-2023-02-08 59.jpg (96.34 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 60.jpg
IMG-2023-02-08 60.jpg (108.97 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 61.jpg
Hoekmast 37.
IMG-2023-02-08 61.jpg (121.28 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 62.jpg
Steunmasten 34 33, crossingsmasten 32 31, steunmasten 30-27 en hoekmast 26 en steunmasten 36 35, crossingsmast 34, steunmasten 33-30 en hoekmast 29 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 62.jpg (37.86 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 63.jpg
IMG-2023-02-08 63.jpg (37.18 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 64.jpg
IMG-2023-02-08 64.jpg (107.27 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 65.jpg
Op de voorgrond crossingsmast 34 en crossingsmasten 32-31 en op de achtergrond crossingsmasten 17-16.
IMG-2023-02-08 65.jpg (82.28 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 66.jpg
Links steunmasten 35 36 en hoekmast 37 en rechts lijnstuk 38-46 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 66.jpg (120.25 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 67.jpg
Steunmasten 33-36 en lijnstuk 37-46.
IMG-2023-02-08 67.jpg (91.18 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 68.jpg
Links crossingsmast 32, steunmasten 33-36 en lijnstuk 37-46 en rechts lijnstuk 38-46 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 68.jpg (92.32 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 69.jpg
Steunmasten 30-27 en hoekmast 26.
IMG-2023-02-08 69.jpg (87.6 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 70.jpg
Steunmasten 32-30 en hoekmast 29.
IMG-2023-02-08 70.jpg (85.2 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 71.jpg
Links steunmasten 33-30 en hoekmast 29 van de 220 kV verbinding en rechts steunmasten 30-27 en hoekmast 26.
IMG-2023-02-08 71.jpg (112.77 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 72.jpg
Crossingsmast 34.
IMG-2023-02-08 72.jpg (105.83 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 73.jpg
Lijnstuk 26-20 met op de voorgrond hoekmast 26 met tijdelijke situatie van 110 kV Vierverlaten-Grijpskerk rood.
IMG-2023-02-08 73.jpg (142.59 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 74.jpg
Lijnstuk 26-20 met op de voorgrond hoekmast 26 met tijdelijke situatie van 110 kV Vierverlaten-Grijpskerk rood.
IMG-2023-02-08 74.jpg (91.49 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 75.jpg
Lijnstukken 26-20-12 met op de voorgrond hoekmast 26 met tijdelijke situatie 110 kV van Vierverlaten-Grijpskerk rood.
IMG-2023-02-08 75.jpg (101.34 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 76.jpg
Lijnstuk 20-12 met de lijnhoek in steunmast 18.
IMG-2023-02-08 76.jpg (105.43 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 77.jpg
Links lijnstuk 29-3 van de 220 kV verbinding en rechts lijnstukken 26-20-12.
IMG-2023-02-08 77.jpg (72.62 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 78.jpg
IMG-2023-02-08 78.jpg (123.99 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 79.jpg
Hamerkop 32 van 110 kV Vierverlaten-Winsum.
IMG-2023-02-08 79.jpg (125.43 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 80.jpg
Lijnstuk 26-37.
IMG-2023-02-08 80.jpg (90.82 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 81.jpg
Links lijnstuk 26-37 en rechts lijnstuk 29-46 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 81.jpg (87.73 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 82.jpg
Lijnstuk 29-46.
IMG-2023-02-08 82.jpg (124.1 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 83.jpg
Links lijnstuk 26-37 en rechts lijnstuk 29-46 van de 220 kV verbinding.
IMG-2023-02-08 83.jpg (81.24 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 84.jpg
Hoekmast 26 met de tijdelijke situatie van 110 kV Vierverlaten-Grijpskerk rood.
IMG-2023-02-08 84.jpg (96.16 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 85.jpg
Lijnstuk 20-12.
IMG-2023-02-08 85.jpg (94.03 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 86.jpg
Crossingsmast 16, steunmasten 15-13 en hoekmast 12.
IMG-2023-02-08 86.jpg (103.32 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 87.jpg
Steunmasten 15-13 en lijnstukken 12-9-6-2.
IMG-2023-02-08 87.jpg (118 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 88.jpg
Steunmasten 18 19 en lijnstuk 20-26.
IMG-2023-02-08 88.jpg (85.66 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 89.jpg
Steunmasten 18 19 en lijnstuk 20-26.
IMG-2023-02-08 89.jpg (87.5 KiB) 302 keer geschouwd


IMG-2023-02-08 90.jpg
IMG-2023-02-08 90.jpg (79.31 KiB) 302 keer geschouwd
Laatst gewijzigd door 1 op Bram Gaastra, in totaal 13 keer gewijzigd.

Mastbeeld van deze aansluiting
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 3335
Aangesloten op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Peter » 08 feb 2023 19:05

Mooie fotoserie, heren! Ik heb de nieuwe verbinding goed kunnen volgen met de netkaart er naast. Heb meteen een paar foto's toegevoegd aan de kaart.

Plaats reactie