Er zijn wel meerdere zaken in het SAA-project die mij dat gevoel gevenTomBorger voegde de load toe:Maar zo'n verbogen staaf is niet echt vertrouwenwekkend.
Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
- ElektroThriller
- Loads: 3162
- Aangesloten op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
We naderen het moment van de laatste SAA-foto's
De meeste foto's zijn genomen vanaf het A1-viaduct (De Goog) bij Muiderberg/Hackelaar. De aannemer is hier helemaal klaar. Ook de gsm uit mast 20 is niet meer operationeel en moet ooit nog eens worden verwijderd - als Zwart spanningsloos is*. Verder mast 14N in zijn natuurlijke habitat.
* Mogelijk omdat de voeding hier letterlijk niet voor de hand ligt. Bij mast 17N staat trouwens voor de gsm een aggregaat.
De meeste foto's zijn genomen vanaf het A1-viaduct (De Goog) bij Muiderberg/Hackelaar. De aannemer is hier helemaal klaar. Ook de gsm uit mast 20 is niet meer operationeel en moet ooit nog eens worden verwijderd - als Zwart spanningsloos is*. Verder mast 14N in zijn natuurlijke habitat.
* Mogelijk omdat de voeding hier letterlijk niet voor de hand ligt. Bij mast 17N staat trouwens voor de gsm een aggregaat.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Het valt me op dat er steeds meer masten zijn met ongebruikte GSM-ontvangers boven in de mast. Vervolgens laten ze de apparatuur en bekabeling gewoon zitten. Alleen het basisstation onderaan de mast is dan verdwenen. Mast 20 is hier ook weer een mooi voorbeeld van. Zwart is de afgelopen periode vaak genoeg buiten bedrijf geweest, dat had makkelijk gekund... Hopelijk wordt het nog eens verwijderd en plaatst men weer een topstuk op de mast.
Foto 975 geeft het nieuwe tracé rondom de verzorgingsplaatsen van de A1 goed weer
Foto 975 geeft het nieuwe tracé rondom de verzorgingsplaatsen van de A1 goed weer
- ElektroThriller
- Loads: 3162
- Aangesloten op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Mooi fotomateriaal van Bezoekerscentrum RWS over SAA
Zie http://bezoekerscentrum.rijkswaterstaat ... avendreef/
Heel wat masten komen voorbij, maar ook andere infrastructurele werken - waarvoor ook onder de mastenjongens belangstelling is.
In deze luchtfoto zie je het nut van de 20 meter verplaatsing van mast 155 naar mast 155N:
Zie http://bezoekerscentrum.rijkswaterstaat ... avendreef/
Heel wat masten komen voorbij, maar ook andere infrastructurele werken - waarvoor ook onder de mastenjongens belangstelling is.
In deze luchtfoto zie je het nut van de 20 meter verplaatsing van mast 155 naar mast 155N:
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Loads: 3162
- Aangesloten op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Klein SAA-bier
Hoekmast 5N heeft GSM, nieuwe circuitbordjes en zo. De hekken rond mast 6N zijn weg.
Hoekmast 5N heeft GSM, nieuwe circuitbordjes en zo. De hekken rond mast 6N zijn weg.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Mooie foto's. De stevige betonnen fundamenten zijn opvallend in het zonlicht. Ik ben een beetje verbaasd dat de circuitbordjes vastzitten aan een constructieve verbinding. Mocht je een bordje willen vervangen, dan betekent dat wel direct een constructieve verzwakking op die plek.
Zonder elke keer te willen klagen, vind ik het toch jammer dat ze niet meer de tweekleuren-borden hebben, met de rode pijl van hoogspanning. De lege vlakken doen een beetje slordig aan.
Zonder elke keer te willen klagen, vind ik het toch jammer dat ze niet meer de tweekleuren-borden hebben, met de rode pijl van hoogspanning. De lege vlakken doen een beetje slordig aan.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Mooie foto's en een mooie blauwe lucht erbij Zo te zien moeten er nog een paar onderdelen van mast 5N worden bijgeschilderd. Wel jammer van de GSM-antennes in deze mast. Bij mast 17N hebben ze dat beter opgelost. Gelukkig heeft mast 5N z'n topstuk wel gehouden.
Wat betreft het nieuwe nummerbord, inderdaad jammer van de tweekleur maar dit oogt wel weer vrij modern.
Wat betreft het nieuwe nummerbord, inderdaad jammer van de tweekleur maar dit oogt wel weer vrij modern.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Mooie plaatjes ET, je had het weer gelukkig een keertje mee. De zware koppelbalken tussen de betonpoeren zullen wel ingegeven zijn door de erg slechte bodemgesteldheid ter plekke.
Wat betreft de bevestiging, als onderdeel van de constructie, van de circuit bordjes zou ik mij maar niet al te bezorgd maken. Een boutje meer of minder in de constructie maakt echt niet zoveel uit.
Wat betreft de bevestiging, als onderdeel van de constructie, van de circuit bordjes zou ik mij maar niet al te bezorgd maken. Een boutje meer of minder in de constructie maakt echt niet zoveel uit.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
De verbinding heeft maar één bout, een bout minder en je hebt niets over. kan zijn dat het een ondergeschikte knikverkorter is, maar realiseer je dat het uitvallen van zo'n knikverkorter een reductie van een factor 4 op de sterkte van de staaf betekent.
Ander nadeel is dat de plaat een stuk hoekstaal afdekt, dat nu niet meer bereikbaar is voor de verfkwast. Of het bordje krijgt een deels grijze kleur de volgende schilderbeurt.
Het lijkt er iedere keer op dat als er detailfoto's van deze SAA-masten verschijnen, steeds weer een detail zichtbaar is dat in mijn ogen onnodig afwijkend is van de gangbare oplossing en helaas van mindere kwaliteit.
Ander nadeel is dat de plaat een stuk hoekstaal afdekt, dat nu niet meer bereikbaar is voor de verfkwast. Of het bordje krijgt een deels grijze kleur de volgende schilderbeurt.
Het lijkt er iedere keer op dat als er detailfoto's van deze SAA-masten verschijnen, steeds weer een detail zichtbaar is dat in mijn ogen onnodig afwijkend is van de gangbare oplossing en helaas van mindere kwaliteit.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Dit vind ik ook wel raar.
was het echt teveel werk om net zoals biij de PGEM tonmasten die hoeklat ietsje langer te maken en daar het bord aan te hangen? Of om ze gewoon op het broekstuk zelf vast te maken zoals op alle andere masten gedaan wordt? Dat laatste is nog beter want dan kan het bordje ook niet af breken als er iets tegenaan komt.
het lijkt eigenlijk zo klunzig dat het haast wel moet dat dit nog een voorlopige oplossing is en dat ze er binnenkort betere latten voor ophangen want dit kan ik me niet voorstellen. er zit ook geen eens overal randstaaf schildering op.
was het echt teveel werk om net zoals biij de PGEM tonmasten die hoeklat ietsje langer te maken en daar het bord aan te hangen? Of om ze gewoon op het broekstuk zelf vast te maken zoals op alle andere masten gedaan wordt? Dat laatste is nog beter want dan kan het bordje ook niet af breken als er iets tegenaan komt.
het lijkt eigenlijk zo klunzig dat het haast wel moet dat dit nog een voorlopige oplossing is en dat ze er binnenkort betere latten voor ophangen want dit kan ik me niet voorstellen. er zit ook geen eens overal randstaaf schildering op.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!