Pagina 27 van 54
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Geplaatst: 20 jun 2014 17:08
door Peter
Interessante update. Nu is het me ook wel duidelijk waarom mast 13 gedeeltelijk katrollen heeft gekregen. Als ik nog even naar de SAA plannen kijk komt daar vlak achter hoekmast 14N te staan en de andere masten waar men circuit zwart nu ook in de katrollen hangt worden gesloopt.
Wederom mooi dat je foto's hebt kunnen maken tijdens de werkzaamheden zoals nu met de monteurs in mast 15
De onderdelen van de nieuw te bouwen masten beginnen ook al vorm te krijgen!
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Geplaatst: 20 jun 2014 19:20
door ElektroThriller
Proefje met 1200 pixels (anderhalf keer zo breed, en dus ook hoog)
- 20 juni 2014.
- IMG_0321B_1200.jpg (505.04 KiB) 4861 keer bekeken
En dat mastenoverzicht met 1600 pixels:
- 20 juni 2014.
- IMG_0322B_1600.jpg (514.16 KiB) 4861 keer bekeken
Deze blijkt bij mij naar 1048 x 784 te zijn geschaald. Heeft kennelijk met mijn beeldschermresolutie te maken.
Edit: in de vergrote weergave is er een optie - én een optie +. Nog een keer vergroten levert schermvullend beeld!
HIER WORD IK BLIJ VAN! (Leuker dan Italië - Costa Rica.)
Dank; hartelijk dank.
Edit 2: details van de werkers in mast 15. Resolutie 1507 x 1111 pixels.
- 20 juni 2014.
- IMG_0335BB.JPG (343.56 KiB) 4816 keer bekeken
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Geplaatst: 21 jun 2014 00:14
door Shrek
ElektroThriller schreef:
Deze blijkt bij mij naar 1048 x 784 te zijn geschaald. Heeft kennelijk met mijn beeldschermresolutie te maken.
Edit: in de vergrote weergave is er een optie - én een optie +. Nog een keer vergroten levert schermvullend beeld!
HIER WORD IK BLIJ VAN! (Leuker dan Italië - Costa Rica.)
Dank; hartelijk dank.
Je bent niet de enige
Eindelijk fotos die echt het gevoel geven dat ik zelf nabij Amsterdam sta
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Geplaatst: 21 jun 2014 09:15
door Peter
Het werkt inderdaad erg goed en op deze manier zijn dit soort reportages nog beter te volgen
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Geplaatst: 26 jun 2014 19:40
door ElektroThriller
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Geplaatst: 26 jun 2014 20:42
door Peter
Toch wel interessante foto's, ET! Vooral de tijdelijke aftuiingen zien er merkwaardig uit en gezien de isolatorkettingen aan de aftuiigen moet alles toch zoveel mogelijk in bedrijf blijven. Nu begin ik me toch af te vragen waar dit goed voor is.
Verder vind ik het mooi dat mast 6N inderdaad een half-verankering krijgt met dezelfde wijde hoek zoals in de eerste generatie 380kV verbindingen. Zo past het mooi bij het bestaande mastbeeld. Wel lijken me deze isolatorkettingen van de half-verankering korter dan die van de originele eerste generatie steunmasten, maar dat zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat hier isolatoren van een verbeterd type toepast waardoor er minder nodig zijn, of het heeft te maken met (eventueel) het gebruik van lichtere AMS geleiders i.p.v. ACSR.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Geplaatst: 02 jul 2014 19:23
door ElektroThriller
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Geplaatst: 02 jul 2014 20:17
door Peter
Blijkbaar veranderen de krachten op hoekmast 4 dusdanig dat zelfs de bouten nog moeten worden verzwaard. Dat een verschil van richting nog zoveel uitmaakt voor een mast...
Ik dacht eerst dat men bij mast 6N alleen bezig was met het aanbrengen van de hondenbotjes, die zie ik er bij de twee onderste fasen van circuit wit er al in zitten. Zo te zien wordt het mastlichaam van mast 6N toch nog met enkele latten verder verstevigd. Verder ontbreekt natuurlijk nog de glasvezel/bliksemdraad boven circuit zwart. Tot slot valt het me op dat van de drie aansluitpunten per fase men niet de middelste heeft gebruikt zoals bij de originele masten en de isolatorketting is duidelijk korter. Verder ziet mast 6N er prima uit, toch lijkt hij met kortere isolatorkettingen en railing meer op de oostring masten
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Geplaatst: 02 jul 2014 21:06
door Tom
ja, die korte isolatorkettingen zijn dan wel weer een afwijking in het ljinbeeld, die later toch verraden dat er hier een wijziging heeft plaatsgevonden.
Interessant dat ze alle bouten door nieuwe vervangen. Het is een vrij simpele methode om de sterkte te verhogen. de bouten van nu zijn een stukje beter dan de exemplaren uit 1969.