Tennet schreef:Facts
1. 150 kV tracé Diemen - `s Gravenland
1 nieuwe mast (met behulp van twee 2 noodlijnen)
2 masten verstevigen
Oplevering 2013
2. 380 kV tracé Diemen – Krimpen
1 nieuwe mast bouwen
2 masten verstevigen.
Oplevering 2013
Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Het stond verkeerd in me stukje tekst (gefixt), maar die mast wordt denk ik vervangen door een hogere in verband met de nieuwe omleiding rond knooppunt Diemen.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
De toelichting maakt een hoop duidelijk:
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 23 apr 2013 22:31
- Dichtstbijzijnde trafo: Druten
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Wat betreft die woning die te dicht op de nieuwe lijn staat denk ik niet dat men zich daar druk zal maken over de ligging. Het is namelijk niet bepaald in gebruik als woonhuis
In ieder geval positief dat men nu begint met de werkzaamheden. Er zal in ieder geval genoeg te zien zijn de komende tijd.
In ieder geval positief dat men nu begint met de werkzaamheden. Er zal in ieder geval genoeg te zien zijn de komende tijd.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Vecht-aquaduct van de A1 bij Muiden
Uiteraard betreft het een impressie. Veel bebouwing langs de oevers van de Vecht is verdwenen. Geen ramp, want een en ander heeft een hoog rafelrand-karakter. (Dat geldt overigens ook voor die Rijksweg.)
Hier blijven beide hoogspanningstrajecten overigens ongewijzigd.
Rechtsboven het Muiderslot.
De huidige situatie is dat de Vechtbrug bij Muiden kan worden geopend (staandemastroute). Ik zie in de Vecht een jacht met mast, maar op de plaats van de brug is iets anders gekomen, waaronder zo te zien geen schip met mast kan passeren.
Alle vier masten zien er in zijaanzicht hetzelfde uit.
Kortom: dichterlijke vrijheden.
Uiteraard betreft het een impressie. Veel bebouwing langs de oevers van de Vecht is verdwenen. Geen ramp, want een en ander heeft een hoog rafelrand-karakter. (Dat geldt overigens ook voor die Rijksweg.)
Hier blijven beide hoogspanningstrajecten overigens ongewijzigd.
Rechtsboven het Muiderslot.
De huidige situatie is dat de Vechtbrug bij Muiden kan worden geopend (staandemastroute). Ik zie in de Vecht een jacht met mast, maar op de plaats van de brug is iets anders gekomen, waaronder zo te zien geen schip met mast kan passeren.
Alle vier masten zien er in zijaanzicht hetzelfde uit.
Kortom: dichterlijke vrijheden.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 23 apr 2013 22:31
- Dichtstbijzijnde trafo: Druten
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Kwam vanochtend weer eens over de A1 en zag dat men nu een begin heeft gemaakt met het bouwen van een nieuwe mast ten zuiden van de A1.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Dat klinkt allemaal serieus interessant, fotos please
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Zou me niks verbazen als dat een eind-deltamast gaat worden en dat de 150kV lijn rondom de Maxis ook de grond in gaat. Wellicht wordt er meteen ruimte gemaakt om het Maxis terrein in de toekomst uit te breiden.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Even geduld a.u.b. Ben net 5 minuten thuis, terug van een grote 'strooptocht'. Daaronder de deltamutatie.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Deltawerk in uitvoering
Op de heenweg had ik de noordkant van de A1 bij de Maxis al gefotografeerd. Op de terugweg besloot ik de Rijksweg te nemen en stuitte al gauw op een verrassing: er werd duidelijk gewerkt aan een nieuwe mast. De uitvoerder was zo vriendelijk mij desgevraagd even wat tekenwerk in de schaftkeet te laten zien. Verder kreeg ik antwoord op sommige vragen.
Aanstaande zaterdag worden netten boven de A1 en tussen de steigers geplaatst.
Er wordt al gebouwd aan de nieuwe mast, 60 meter zuidelijk van de slopen mast. Zoals jullie zien zijn ze met het broekstuk bezig. Aangezien het tracé niet is gewijzigd kunnen ze pas verder als de alle leidingen weg zijn. Daartoe worden twee (getuide) noodmasten aan weerszijden van de tracélijn geplaatst. Het ene circuit gaat van mast 4 via noodmast 1 naar mast 6. Andere circuit: 4 - noodmast 2 - 6.
De nieuwe mast 5N komt in de plaats van 5 - die wordt gesloopt. Omdat de afstand tot mast 4 groter wordt, is mast 5N 12 meter hoger dan mast 4.
Alle onderdelen lagen gestickerd en met barcode. Het deed mij denken aan een gigantisch zet-het-zelf-maar-inelkaar-project van het geelblauwe woonwarenhuis. Ik moet denken aan een bepaalde conference van Youp van het Hek.
Ergo conclusio: geen verkabeling. Er moet gewoon een mast worden verplaatst vanwege nieuwe infrastructuur. That's all folks!
Op de heenweg had ik de noordkant van de A1 bij de Maxis al gefotografeerd. Op de terugweg besloot ik de Rijksweg te nemen en stuitte al gauw op een verrassing: er werd duidelijk gewerkt aan een nieuwe mast. De uitvoerder was zo vriendelijk mij desgevraagd even wat tekenwerk in de schaftkeet te laten zien. Verder kreeg ik antwoord op sommige vragen.
Aanstaande zaterdag worden netten boven de A1 en tussen de steigers geplaatst.
Er wordt al gebouwd aan de nieuwe mast, 60 meter zuidelijk van de slopen mast. Zoals jullie zien zijn ze met het broekstuk bezig. Aangezien het tracé niet is gewijzigd kunnen ze pas verder als de alle leidingen weg zijn. Daartoe worden twee (getuide) noodmasten aan weerszijden van de tracélijn geplaatst. Het ene circuit gaat van mast 4 via noodmast 1 naar mast 6. Andere circuit: 4 - noodmast 2 - 6.
De nieuwe mast 5N komt in de plaats van 5 - die wordt gesloopt. Omdat de afstand tot mast 4 groter wordt, is mast 5N 12 meter hoger dan mast 4.
Alle onderdelen lagen gestickerd en met barcode. Het deed mij denken aan een gigantisch zet-het-zelf-maar-inelkaar-project van het geelblauwe woonwarenhuis. Ik moet denken aan een bepaalde conference van Youp van het Hek.
Ergo conclusio: geen verkabeling. Er moet gewoon een mast worden verplaatst vanwege nieuwe infrastructuur. That's all folks!
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Kijk aan, gelukkig toch geen verkabeling. Mooi in beeld gebracht ondanks het zwaar bewolkte weer. Wel apart dat men het broekstuk per staaf in elkaar zet. Normaal worden nieuwe masten met voor gemonteerde onderdelen in elkaar gezet. Met twaalf meter erbij wordt de nieuwe mast in elk geval aanzienlijk hoger dan zijn voorganger.