Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Recent is elders op dit forum een foto van steigerwerk langs de A1 bij Maxis (Gemeente Muiden) geplaatst. Na enig infoshoppen is het plan bekend. Zie
http://www.tennet.eu/nl/nl/net-projecte ... m-saa.html
Er wordt begonnen met iets rond de deltamasten. Ook aan de andere kant van de A1 staat inmiddels een steiger. Zaterdag 29 juni wordt het verkeer op diverse tijdstippen in beide richtingen stopgezet voor het verwijderen van draden.
Aangezien een en ander in mijn achtertuin plaatsvindt reken ik het tot mijn taak verdwijnende masten en allerlei tijdelijke tussenfasen te fotograferen.
http://www.tennet.eu/nl/nl/net-projecte ... m-saa.html
Er wordt begonnen met iets rond de deltamasten. Ook aan de andere kant van de A1 staat inmiddels een steiger. Zaterdag 29 juni wordt het verkeer op diverse tijdstippen in beide richtingen stopgezet voor het verwijderen van draden.
Aangezien een en ander in mijn achtertuin plaatsvindt reken ik het tot mijn taak verdwijnende masten en allerlei tijdelijke tussenfasen te fotograferen.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Ben benieuwd welke soort 380kv masten dat worden neergezet voor de 380kv verbinding naar Lelystad. Ben benieuwd naar het vervolg.
Cheers Ruben
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Dit wordt in elk geval weer een interessant project om in de gaten te houden, net als het duo-ton project bij Helmond vorig jaar. Vooral de aanpassing van de 380kV verbinding Diemen - Lelystad lijkt een interessant project te gaan worden met nieuwe hoek- en steunmasten. Ik ben ook benieuwd hoe ze er uit gaan zien. Mogelijk worden er meteen zwaardere masten geplaatst i.v.m. de toekomstige opwaardering vanwege NoordWest380.
Ik had al gelezen dat men het tracé van Diemen - Lelystad dusdanig wil aanpassen dat de lijn ten noorden van de nieuwe verbrede A1 blijft.
Als ik een keer in de buurt ben moet ik de huidige situatie ook nog maar even vastleggen. Verder moet ik met het 3D project dus nog even wachten met het bouwen van dit gedeelte. Het leukste is natuurlijk om straks meteen de nieuwe situatie na te bouwen
Ik had al gelezen dat men het tracé van Diemen - Lelystad dusdanig wil aanpassen dat de lijn ten noorden van de nieuwe verbrede A1 blijft.
Als ik een keer in de buurt ben moet ik de huidige situatie ook nog maar even vastleggen. Verder moet ik met het 3D project dus nog even wachten met het bouwen van dit gedeelte. Het leukste is natuurlijk om straks meteen de nieuwe situatie na te bouwen
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Dat is nog best een groot project zo te zien. Het ware nuttig geweest als we het nieuwe tracé van de weg erbij in hadden gezien, nu zie je niet echt de logica van de verplaatsingen.
Edit: gaat de snelweg nu tussen de twee hoogspanningslijnen in lopen? Het kaartje zegt niets over de 150 kV lijn.
Jammer dat de scherpe knik bij de benzinepomp in de 380 kV lijn verdwijnt, dat vond ik altijd wel een karakteristiek punt. Ik ben benieuwd of we hier net als bij andere projecten oostring masten gaan krijgen. Ik hoop wel met een beetje rustig lijnverloop. Dus niet zoals bij Landsmeer, met dat veld met grote zeeg en ook nog een steunmast met een lijnhoek.
Misschien dat je nog moet opschieten om de huidige toestand nu het nog kan vast te leggen .
Edit: gaat de snelweg nu tussen de twee hoogspanningslijnen in lopen? Het kaartje zegt niets over de 150 kV lijn.
Jammer dat de scherpe knik bij de benzinepomp in de 380 kV lijn verdwijnt, dat vond ik altijd wel een karakteristiek punt. Ik ben benieuwd of we hier net als bij andere projecten oostring masten gaan krijgen. Ik hoop wel met een beetje rustig lijnverloop. Dus niet zoals bij Landsmeer, met dat veld met grote zeeg en ook nog een steunmast met een lijnhoek.
Misschien dat je nog moet opschieten om de huidige toestand nu het nog kan vast te leggen .
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
De reconstructie van Diemen - Lelystad staat voor begin 2014 in de planning dus we hebben nog een paar maand. Oostring-masten zijn inderdaad goede kanshebbers maar het zou me ook niks verbazen als er masten komen die lijken op de nieuw geplaatste (donau)masten bij Helmond, dus met v-ophanging en een kortere afstand tussen beide verdiepingen. Er komt nu een nieuwe scherpe knik om de benzinepomp stations heen. Mast 19 lijkt in de nieuwe situatie een lijnhoek te gaan krijgen, dus waarschijnlijk ook een v-ophanging net als bij Landsmeer of Bleiswijk.
Het lijkt er inderdaad op dat de nieuwe A1 tussen de 380kV en 150kV lijnen in komt te liggen. Heb het tracé al ergens op een site van Rijkswaterstaat gezien. Heb alleen nog geen gecombineerde kaart gezien.
Het lijkt er inderdaad op dat de nieuwe A1 tussen de 380kV en 150kV lijnen in komt te liggen. Heb het tracé al ergens op een site van Rijkswaterstaat gezien. Heb alleen nog geen gecombineerde kaart gezien.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Voor een snelle vorm van infoshoppen raad ik dit document aan:
http://www.rws.nl/images/Brochure%20Tra ... 301617.pdf
Van Diemen naar Almere wordt geen hele snelweg verplaatst; dat zou een enorme kapitaalvernietiging inhouden.
De 380 kV-lijn gaat over een groter deel noordelijk van de A1 lopen. Masten in de oude en karakteristieke kern van Muiden is geen optie, dus daar blijft het zuidelijk. De oversteek van de A1 oostelijk van Muiden komt nu bij de ingang van de Hackelaar, in plaats van nu de uitgang.
http://www.rws.nl/images/Brochure%20Tra ... 301617.pdf
Van Diemen naar Almere wordt geen hele snelweg verplaatst; dat zou een enorme kapitaalvernietiging inhouden.
De 380 kV-lijn gaat over een groter deel noordelijk van de A1 lopen. Masten in de oude en karakteristieke kern van Muiden is geen optie, dus daar blijft het zuidelijk. De oversteek van de A1 oostelijk van Muiden komt nu bij de ingang van de Hackelaar, in plaats van nu de uitgang.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Dat klopt, bij VZP Hackelaar buigt de snelweg af om een zuidelijke omlegging van Muiden te vormen waarbij de Vecht wordt gepasseerd via (als het klaar is 's werelds grootste!) aquaduct. De knik in de huidige 380 kV lijn ligt in de weg, de bocht is vrij flauw die de snelweg gaat maken en vergeet niet dat de weg fors breder wordt. Tevens worden de snelwegpassages van de lijn met de A1 gereduceerd naar 0. De A1 blijft zuidelijk lopen en KP Diemen wordt ontlast met een nieuwe directe verbindingsboog naar de A9 deels over het Amsterdam-Rijnkanaal. Zodoende verklaart dit ook de aanpassing aan de lijn Diemen - Krimpen, hier zal een mast verhoogd moeten worden denk ik.TomBorger schreef:Edit: gaat de snelweg nu tussen de twee hoogspanningslijnen in lopen? Het kaartje zegt niets over de 150 kV lijn.
Ik heb het tracé zo ongeveer ingetekend op de kaart van Tennet.
http://i.imgur.com/S97GO2x.jpg
PS: Wie interesse heeft in het gehele TB, deze is te vinden op CentrumPP klik.
Laatst gewijzigd door Mark op 21 jun 2013 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Dat ziet er wel logisch uit zo Mark, het wordt echt een heel brede snelweg inderdaad. Dat de hoogspanningslijn niet meer de weg kruist is wel netjes te noemen. Alleen hou je die gekke bocht om het (straks voormalig) tankstation heen.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Dat tankstation blijft ongeveer op die plaats, het tankstation aan de zuidkant wordt in zuidelijke richting verplaatst. Het was mooier geweest om een rechte lijn van mast 14N naar mast 17N te trekken maar dat is onmogelijk zolang de huidige A1 daar nog ligt. Van de andere kant, op deze manier levert het een paar mooie hoekmasten op
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Waarom wordt er 1 mast weg gehaald in de lijn naar krimpen>?