BBB380kV
- ElektroThriller
- Loads: 3162
- Aangesloten op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: BBB380kV
De bouwapp van Tennet bevestigt wat ik had voorspeld, namelijk Wit 380 kV op maandag ingeschakeld, waarna een aantal tests zijn uitgevoerd. Op woensdag de 15de wordt Zwart uitgeschakeld en in maart 2022 zijn Wit en Zwart voltooid. Dat is sneller dan bij Wit, want Wit werd al op 2 augustus uitgeschakeld.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
-
- Loads: 184
- Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49
En daarnaast zijn ze over de helft, mooie vooruitgang !
- ElektroThriller
- ElektroThriller
Mast 81 is 'ontwisseld'
Op de verticale trappen bij de kattenoren na is mast 81 een gewone hoekmast geworden. Dit is het geval nu de vernieuwing van Circuit Zwart zeer snel in zijn werk gaat. Bij mast 81 was een lierplaats, die inmiddels leeg is. De hekken bij 81 en 80 stonden open (zodat de opruimploegen zonder kloppen binnen konden), hetgeen mij in staat stelde het terrein op te fietsen en foto's te maken.
Morgen mast 56.
Op de verticale trappen bij de kattenoren na is mast 81 een gewone hoekmast geworden. Dit is het geval nu de vernieuwing van Circuit Zwart zeer snel in zijn werk gaat. Bij mast 81 was een lierplaats, die inmiddels leeg is. De hekken bij 81 en 80 stonden open (zodat de opruimploegen zonder kloppen binnen konden), hetgeen mij in staat stelde het terrein op te fietsen en foto's te maken.
Morgen mast 56.
Dus helaas is de wisselmast nu vaarwel. 

Mooie foto's, bedankt voor de updates weer.
- ElektroThriller
Vanwege het stormachtige weer zijn momenteel alle mastwerkzaamheden gestaakt. Tussen 81 en 68 moeten nog de masten 69, 70 en 72 worden afgewerkt, en moeten de bretellen van mast 68 nog worden gemonteerd. Het is zeer waarschijnlijk dat alles tussen 56 en 44 nu al klaar is.
Mast 56 is al van bretellen voorzien en draagmast 57 heeft nieuwe fundamenten.
Mast 56 is al van bretellen voorzien en draagmast 57 heeft nieuwe fundamenten.
- ElektroThriller
Randstijlen mast 79 & fundaties mast 68
Mast 79 is de laatste mast op Almeers grondgebied. Er wordt gewerkt (Dura Vermeer) aan versterking van de mastfundaties. Verder is op alle hoeken een versterkte randstijl aangebracht. Tom kan hopelijk nog wat info geven.
Bij de trekmast 68 vond ik materiaal voor de versterking rond de vier hoeken. Ook hieromtrent kan Tom hopelijk info verschaffen. Deze maatregel staat niet in het mij ter beschikking staand document.
Mast 79 is de laatste mast op Almeers grondgebied. Er wordt gewerkt (Dura Vermeer) aan versterking van de mastfundaties. Verder is op alle hoeken een versterkte randstijl aangebracht. Tom kan hopelijk nog wat info geven.
Bij de trekmast 68 vond ik materiaal voor de versterking rond de vier hoeken. Ook hieromtrent kan Tom hopelijk info verschaffen. Deze maatregel staat niet in het mij ter beschikking staand document.
Dat zijn schroefpalen voor extra fundatie.