Doetinchem - Wesel 380
Re: Doetinchem - Wesel 380
Dat klopt. Deze wintracks hebben als eigenschap dat de bliksemgeleider een stuk hoger zit ten opzichte van de bovenste fase vergeleken met de 380 kV wintracks. Daardoor zijn ze flink hoog. Mijn ervaring is dat juist het mastgedeelte boven de 40 meter goed zichtbaar blijft op afstand, je zal deze masten dus van aanzienlijk verder kunnen zien dan de huidige vakwerkmasten. Enige troost voor de omgeving is dat de kabels wel wat minder hoog hangen dan bij een donaumast met dezelfde hoogte.
Wat me overigens nu overigens pas opvalt is dat bij Vijfhuizen-Beverwijk de masten geen topstuk hebben, dat wijkt af van de bouwaanvraagtekeningen. Misschien een noodzakelijke concessie in verband met de luchtvaart.
Of zulke hoge masten in de Achterhoek wel of niet beter zouden passen dan in het meer open westen, zuiden of noorden van Nederland weet ik niet. Door de grotere aanwezigheid van bomen zou je kunnen zeggen dat de masten hier wel sneller schuil gaan achter voorgrondobjecten. Hoe het ook zij, de hoogspanningsleiding met masten met tussenafstand van 450 m is goedkoper dan een met 300 meter, daar zal de keuze wel vandaan komen.
Wat me overigens nu overigens pas opvalt is dat bij Vijfhuizen-Beverwijk de masten geen topstuk hebben, dat wijkt af van de bouwaanvraagtekeningen. Misschien een noodzakelijke concessie in verband met de luchtvaart.
Of zulke hoge masten in de Achterhoek wel of niet beter zouden passen dan in het meer open westen, zuiden of noorden van Nederland weet ik niet. Door de grotere aanwezigheid van bomen zou je kunnen zeggen dat de masten hier wel sneller schuil gaan achter voorgrondobjecten. Hoe het ook zij, de hoogspanningsleiding met masten met tussenafstand van 450 m is goedkoper dan een met 300 meter, daar zal de keuze wel vandaan komen.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Wat betreft de hoogte van Doetinchem - Wesel is de lijn wat dat betreft bijna zelfs tegenovergesteld aan de masten van de oostring. Volgens mij heeft men daar juist relatief vaak voor lage masten gekozen zoals de S-3 en soms zelfs de S-6 en die kunnen redelijk schuilgaan in het coulisselandschap en de lijn daardoor beter in te passen in de omgeving en zelfs de hoogste mast van Zwolle - Meeden haalt de 67 meter niet
Re: Doetinchem - Wesel 380
Wellicht is het elders al besproken en heb ik het gemist, maar waarom kiest men in dit model voor een 'verdikking' bij de isolatoren aan de bovenkant?
Re: Doetinchem - Wesel 380
Me valt op dat er flenzen rondom de mast zitten, als zou het een hoekmast zijn. Maar het tracé loopt rechtdoor, komt hier mogelijk een opstijgpunt?
Bovendien zijn de flenzen van een onderbreking voorzien, waarvan de reden me ook onduidelijk is.
Iemand?
Bovendien zijn de flenzen van een onderbreking voorzien, waarvan de reden me ook onduidelijk is.
Iemand?
Re: Doetinchem - Wesel 380
het zou een afspanmast kunnen wezen uitgevoerd als hoekmast voor kabel onderbreking in lang recht stuk
Re: Doetinchem - Wesel 380
Dat zou natuurlijk ook kunnen, deze mast staat in een vrij lange rechtstand.
Re: Doetinchem - Wesel 380
mast nummer 15 in de nieuwe lijn beverwijk Vijfhuizen staat als uitvoering hoekmast (afspanmast) midden in een recht stuk
op GE te zien als masten die dicht op elkaar staan
op GE te zien als masten die dicht op elkaar staan
Re: Doetinchem - Wesel 380
Daar komen nog de armen voor de 150 kV afspanningen.TomBorger schreef: Bovendien zijn de flenzen van een onderbreking voorzien, waarvan de reden me ook onduidelijk is.
Iemand?
Re: Doetinchem - Wesel 380
Flenzen zijn die ronde dingen waar de isolatoren aan hangen neem ik aan?maurice schreef:Daar komen nog de armen voor de 150 kV afspanningen.TomBorger schreef: Bovendien zijn de flenzen van een onderbreking voorzien, waarvan de reden me ook onduidelijk is.
Iemand?
- Bijlagen
-
- DSC_0998.jpg (865.57 KiB) 7467 keer bekeken